WNB-Helpdesk

Vraag het aan een specialist

Je loopt vast bij het onderzoek naar je familie, omdat je niet meer weet in welke plaats of in welke bronnen je moet of kunt zoeken.
Je hebt een akte gevonden, maar je kunt belangrijke informatie niet lezen/ontcijferen.
Je hebt meerdere bronnen gevonden en ze lijken elkaar tegen te spreken.
Je vraagt je af of de afstamming die je gevonden denkt te hebben wel juist is.
Je weet niet zeker of twee personen een en dezelfde persoon zijn.
Je denkt voorouders te kunnen vinden in bronnen, die je niet goed begrijpt.

Zo zijn er nog ontelbare situaties te bedenken waar iedere genealoog tijdens zijn of haar onderzoek tegenaan loopt. Op die momenten is het prettig om even te sparren met een andere genealoog.
De NGV wil genealogen niet alleen helpen bij hun onderzoek, maar ze ook bij elkaar brengen om van elkaar te leren. Er zijn op internet al websites met prikborden of genealogische fora. Maar dan is de vraag of er antwoord komt, en of je met die antwoorden verder kunt. Of je hebt juist behoefte aan een verdiepend antwoord.

De afdeling West Noord-Brabant biedt nu een nieuwe service aan: een genealogische helpdesk.
Leden van de afdeling kunnen hun ‘vastlopers’ voorleggen aan Frans Roelvink, de secretaris.
Hij is lid van de afdeling, voert al meer dan 30 jaar genealogisch onderzoek uit en heeft veel ervaring opgedaan met archieven in West-Brabant.
Frans doet geen onderzoek, dat doet je zelf. Maar hij is er wel om mee te denken, tips te geven, een stukje onleesbare tekst te ontcijferen of om je door te verwijzen naar archiefdiensten, naar collega-genealogen of naar NGV-leden die extra kennis hebben van specifieke onderwerpen.

Stuur je vraag, liefst met zoveel mogelijk informatie en documentatie via onderstaand emailadres en dan probeert Frans je verder te helpen. Een eerste reactie mag je binnen drie dagen verwachten. Maar misschien is er na die eerste reactie nog wel wat extra tijd nodig om (samen) tot een antwoord op je vraag te komen.
Let op: In vakantieperioden zal het beantwoorden van vragen meer tijd vergen dan normaal. Dit komt door de verminderde capaciteit in die periode.

Helpdesk NGV afdeling West Noord-Brabant

Helpdesk computergenealogie
Algemeen emailadres: Secretaris Computergenealogie
Regionale helpdeskmedewerkers:
Jac Schrauwen
Jan Schnitker

Terug naar de afdelingspagina